Zadzwoń do nas: +48 453 279 338

Regulamin i Warunki

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO PITTAUCTION.PL

SPIS TREŚCI:

Dziękujemy za odwiedzenie naszego portalu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym https://www.pittauction.pl (dalej jako: „Pittauction.pl”, „Portal pośrednictwa aukcyjnego”, „portal”, „portal aukcyjny”).
Pittauction Sp. z o.o., zwana dalej Pittauction pośredniczy w sprzedaży rzeczy ruchomych tj. maszyny rolnicze, maszyny przemysłowe, urządzenia, pojazdy i inne towary widoczne na stronie portalu www.pittauction.pl, działając jako portal pośrednictwa aukcyjnego.
Warunkiem koniecznym dla korzystania z usług Pittauction jest zapoznanie się z niniejszym regulaminem i jego akceptacja, przy czym akceptacja regulaminu oznacza zapoznanie się z jego pełną treścią.
Wszystkie ceny podane w portalu aukcyjnym są cenami brutto (z uwzględnieniem podatku VAT 23%)
Naszym celem jest udostępnienie platformy handlowej za pomocą której Użytkownicy mogą dodawać aukcje dotyczące sprzedaży swoich pojazdów, maszyn budowlanych i rolniczych, a z drugiej strony brać udział w trwających aukcjach i dokonywać zakupów.
Regulamin zawiera zasady i warunki korzystania z portalu, w szczególności zasady i warunki korzystania z usług dostępnych za pośrednictwem portalu, w tym zasady dodawania aukcji i składanie ofert, a także zawarcia oraz realizacja umów zawieranych poprzez Pittauction.pl.

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Właścicielem Portalu pośrednictwa aukcyjnego jest PITT AUCTION SPÓŁKA Z
OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Świdnicy (adres siedziby i adres do
doręczeń: ul. Słobódzkiego 19/3, 58-105 Świdnica); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001106763; sąd rejestrowy, w którym
przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we
Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w
wysokości: 100 000 zł; NIP: 8842826934; REGON: 528890864, adres poczty elektronicznej:
biuro@pittauction.pl oraz numer telefonu: +48 453 279 338.

2. Definicje

1) AUKCJA – sposób zawarcia umowy polegający na składaniu konkurencyjnych ofert
nabycia poszczególnych rzeczy ruchomych dostępnych w portalu w której osoba
składająca najkorzystniejszą ofertę jest zobowiązana do zawarcia umowy zakupu za
pośrednictwem portalu pośrednictwa aukcyjnego Pittauction.pl

2) DANE O SPRZEDAJĄCYM – dane obejmujące: w przypadku Sprzedających będących
osobami fizycznymi: imię i nazwisko; główny adres; każdy TIN numer identyfikacyjny
podatnika lub jego funkcjonalnym odpowiednik w przypadku braku takiego numeru,
stosowany przez państwo rezydencji do identyfikacji osoby fizycznej lub podmiotu w
celach podatkowych, w tym NIP lub PESEL) nadany Sprzedającemu przez państwo
uczestniczące w jego nadaniu, a w przypadku braku TIN – miejsce urodzenia
Sprzedającego; numer identyfikacyjny VAT, jeżeli jest dostępny; datę urodzenia; numer
rachunku bankowego wraz z imieniem i nazwiskiem posiadacza i państwo rezydencji; w
przypadku pozostałych Sprzedających: firmę; główny adres; każdy NIP/TIN (numer
identyfikacyjny podatnika lub jego funkcjonalny odpowiednik w przypadku braku takiego numeru, stosowany przez państwo rezydencji do identyfikacji osoby fizycznej lub
podmiotu w celach podatkowych, w tym NIP lub PESEL) nadany sprzedawcy przez
państwo uczestniczące w jego nadaniu; numer identyfikacyjny VAT, jeżeli jest dostępny;
numer we właściwym rejestrze podmiotów prowadzących działalność gospodarczą;
wskazanie każdego stałego zakładu, za pośrednictwem którego są wykonywane na
terytorium Unii Europejskiej stosowne czynności, oraz państwa członkowskiego, W
którym znajduje się taki stały zakład, jeżeli dane takie są dostępne; numer rachunku
bankowego wraz imieniem i nazwiskiem lub firma Posiadacza i państwo rezydencji oraz
aktualizację lub potwierdzenie aktualności przekazanych Pittauction.pl danych.

3) FORMULARZ DODAWANIA AUKCJI –interaktywny formularz dostępny w portalu
pośrednictwa aukcyjnego umożliwiający Sprzedającemu zlecenie prowadzenia Aukcji
dotyczącej jego rzeczy, w szczególności poprzez określenie danych identyfikacyjnych
rzeczy i pozostałych warunków sprzedaży i jego oferty.

4) FORMULARZ SKŁADANIA OFERTY –interaktywny formularz dostępny w portalu
pośrednictwa aukcyjnego umożliwiający Kupującemu złożenie Oferty w toku Aukcji, w
szczególności poprzez złożenie propozycji ceny nabycia rzeczy.

5) FORMULARZ KONTAKTOWY – interaktywny formularz dostępny w Portalu
Internetowym umożliwiający Usługobiorcy nawiązanie kontaktu z Usługodawcą

6) KONTO UŻYTKOWNIKA – zbiór zasobów, w którym zawarte i gromadzone są dane
Użytkownika oraz informacje o jego działaniach w ramach portalu www.Pitaction.pl
prowadzony przez Pittauction dla tego Użytkownika pod indywidualną nazwą.

7) KUPUJĄCY – Usługobiorca, to jest niezależny podmiot trzeci w stosunku do
Usługodawcy Pittauction.pl, który jest zainteresowany zakupem rzeczy w ramach Aukcji
prowadzonej za pośrednictwem Portalu Internetowego.

8) NEWSLETTER –elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za
pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), która umożliwia wszystkim korzystającym
z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy treści kolejnych
edycji newslettera zawierającego informacje o nowościach i promocjach w Portalu
Internetowym.

9) OFERTA – propozycja zawarcia umowy kupna Rzeczy na warunkach obowiązujących w
regulaminie, w ramach której Użytkownik deklaruje cene, za którą gotów jest nabyć daną
rzecz, urządzenie, maszynę itd. – NABYWCA – osoba, która złożyła najwyższą ofertę
podczas prowadzonej licytacji.

10) OPŁATA REZYGNACYJNA – kara umowna naliczana za nie wykonanie umowy przez
kupującego po dokonaniu przybicia.

11) OPIS – zbiór informacji o rzeczy, urządzeniu, maszynie itd. Będącej przedmiotem
licytacji zawierający m.in. dokumentację fotograficzną zamieszczoną przy aukcji.

12) PORTAL POŚREDNICTWA AUKCYJNEGO, PORTAL, PITTAUCTION.PL– portal
pośrednictwa aukcyjnego prowadzony przez Usługodawcę tj. PITT AUCTION SPÓŁKA
Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Świdnicy (adres siedziby i
adres do doręczeń: ul. Słobódzkiego 19/3, 58-105 Świdnica); wpisana do Rejestru
Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001106763 i
dostępny pod adresem internetowym https://www.pittauction.pl .

13) REGULAMIN – niniejszy regulamin portalu pośrednictwa aukcyjnego PITTAUCTION.PL

14) RZECZ – pojazd mechaniczny, maszyna budowlana, przemysłowa lub rolnicza, usługa
lub prawo będące przedmiotem oferty dostępnej w ramach Aukcji, które mogą być
przedmiotem Umowy Pośrednictwa zawieranej przez Usługodawcę z jednej strony ze
Sprzedającym, a z drugiej strony z Kupującym. Dokładny opis, zdjęcia oraz specyfikacja
rzeczy wskazane są każdorazowo na stronie danej Aukcji w Portalu Internetowym.

15) SPRZEDAJĄCY – Usługobiorca, to jest niezależny podmiot trzeci w stosunku do
Usługodawcy Pittauction.pl, który jest zainteresowany sprzedażą swojej rzeczy w
ramach Aukcji prowadzonej za pośrednictwem portalu aukcyjnego.

16) UMOWA POŚREDNICTWA – umowa o świadczenie Usługi Pośrednictwa zawierana (1)
między Usługodawcą a Kupującym, który złożył zwycięską Ofertę w Aukcji, a także (2)
między Usługodawcą a Sprzedającym, który dodaje Aukcję dotyczącą swojej rzeczy w
portalu aukcyjnym.

17) USŁUGODAWCA – PITT AUCTION SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ
ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Świdnicy (adres siedziby i adres do doręczeń: ul.
Słobódzkiego 19/3, 58-105 Świdnica); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego
Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001106763; sąd rejestrowy, w którym
przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej
we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał
zakładowy w wysokości: 100 000 zł; NIP: 8842826934; REGON: 528890864, adres
poczty elektronicznej: biuro@pittauction.pl oraz numer telefonu: +48 453 279 338..

18) UŻYTKOWNIK – każdy podmiot lub osoba korzystająca lub zamierzająca korzystać z
Portalu Internetowego, to jest (1) osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą
(2) osoba prawna; (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zarejestrowała konto użytkownika, (4)
osoba fizyczna, (5) osoba fizyczna,

3. Usługodawca prowadzi portal pośrednictwa aukcyjnego PITTAUCTION.PLoraz jest
odpowiedzialny za świadczenie Usług Elektronicznych oraz Usług Pośrednictwa zgodnie z
warunkami poniższego Regulaminu.

4. Użytkownik korzysta z portalu pośrednictwa aukcyjnego Pittauction.pl w sposób zgodny z
jego przeznaczeniem i niniejszym Regulaminem, a także zgodnie z prawem i dobrymi
obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i
własności intelektualnej Usługodawcy, innych Usługobiorców oraz osób trzecich.

5. Usługodawca przestrzega art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.), zgodnie z którym: nie ponosi
odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu
teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o
bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania
urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym
charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do
tych danych.

6. Korzystanie z portalu pośrednictwa aukcyjnego wiąże się ze standardowym ryzykiem
występującym w sieci. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym
osób korzystających z Usług Elektronicznych, jest możliwość „zainfekowania” systemu
teleinformatycznego przez różnego rodzaju oprogramowanie tworzone głównie w celu
wyrządzania szkód, w szczególności wirusy komputerowe typu „robaki” czy „konie
trojańskie”. By uniknąć zagrożeń z tym związanych, ważne jest, by użytkownik zaopatrzył
swój sprzęt, który wykorzystuje, podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale
go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje.

7. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w portalu pośrednictwa aukcyjnego
Pittauction.pl, w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest
Usługodawca, zgodnie z polityką prywatności.

II. WARUNKI UŻYTKOWANIA PORTALU POŚREDNICTWA AUKCYJNEGO PITTAUCTION.PL

1. Użytkownikami portalu mogą być przedsiębiorcy aktualnie prowadzący działalność
gospodarczą oraz rolnicy_ indywidualni prowadzący gospodarstwo rolne i nabywający
oferowane rzeczy w związku z działalnością produkcyjną swojego gospodarstwa, dokonujący
zakupów związanych bezpośrednio z prowadzoną przez nich działalnością, osoby prawne i
fizyczne posiadające pełną zdolności do czynności prawnych. Korzystać z Usług
Elektronicznych na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Usługobiorca.

2. Użytkownik może korzystać w portalu z następujących Usług Elektronicznych:
a. Konto użytkownika po jego zarejestrowaniu:
b. Newsletter,
c. Formularz Dodawania Aukcji,
d. Formularz Składania Oferty,
e. Formularz Kontaktowy,

3. Korzystanie z Usług Elektronicznych przez Użytkowników jest nieodpłatne, z
zastrzeżeniem, że złożenie Oferty Kupna przez Kupującego za pomocą Formularza
Składania Ofert może doprowadzić do przybicia Oferty i w konsekwencji zawarcia Umowy
Pośrednictwa z Usługodawcą, co pociąga za sobą obowiązek dokonania zapłaty za rzecz
będącą przedmiotem danej Aukcji. W każdym przypadku Użytkownik informowany jest o
łącznych opłatach za świadczone usługi portalu najpóźniej w chwili wyrażenia woli
skorzystania z tych usług, a w przypadku braku możliwości określenia na tym etapie
wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia.

III. ZASADY KORZYSTANIA Z KONTA UŻYTKOWNIKA

1. Konto użytkownika jest podstawową Usługą Elektroniczną – umożliwia zarejestrowanym
użytkownikom korzystanie z pozostałych usług Pittauction.pl, dla których zastrzeżono wymóg
posiadania Konta, w tym dodawanie i udział w Aukcjach

2. Utworzenie Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez
użytkownika – (1) wypełnieniu interaktywnego formularza rejestracji dostępnego na stronie
www.pittauction.pl, (2) kliknięciu pola „Zarejestruj” oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia
Konta poprzez kliknięcie w link przesłany automatycznie na podany adres poczty
elektronicznej – z tą chwilą Konto zostaje utworzone, lecz nie jest jeszcze aktywne. W
formularzu rejestracji Konta niezbędne jest podanie przez użytkownika wymaganych danych.
Korzystanie z Konta jest możliwe również poprzez zalogowanie na Konto z użyciem danych
logowania Usługobiorcy do portalu Google: „Zaloguj za pomocą Google” lub Facebook:
„Zaloguj się przez Facebook”.

3. Pittauction.pl zastrzega sobie prawo zweryfikowania danych przed aktywacją konta, a
także możliwość żądania przesłania dokumentów lub oświadczeń potwierdzających
prowadzenie działalności gospodarczej lub potwierdzających status rolnika. W przypadku, w
którym dokumenty, o których mowa w zdaniu poprzednim sporządzone są w języku obcym
innym niż polski – także tłumaczeń na język polski. Informacje w zakresie dodatkowych
dokumentów, które podmioty wskazane w zdaniu poprzednim zobowiązane będą przesłać,
zawarte będą w wiadomości e-mail przesłanej przez Pittauction.pl po wypełnieniu przez
Użytkownika formularza rejestracyjnego.

4. Użytkownik zostanie zarejestrowany po wypełnieniu formularza, akceptacji Regulaminu
oraz weryfikacji danych. Pittauction.pl zastrzega, iż rejestracja nastąpi niezwłocznie, ale nie
wcześniej niż po weryfikacji prawdziwości wszystkich danych. Użytkownik, w celu uzyskania
dostępu do wszystkich usług świadczonych przez Pittauction.pl, musi obok obowiązku
wypełnienia formularza, ewentualnego przesłania kopii dokumentów, dokonać aktywacji
swojego konta, zgodnie Instrukcją przesłaną mu w wiadomości e-mail.

5. Użytkownik zobowiązany jest do zabezpieczenia danych służących do logowania oraz do
nieudostępniania ich osobom trzecim.

6. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za wszystkie działania dokonane na portalu
Pittauction.pl pod jego nazwą użytkownika i z wykorzystaniem jego konta użytkownika.

7. Użytkownik zwalnia Pittauction Sp. z o.o. z odpowiedzialności za wszelkie szkody
wynikające z niewłaściwego wykorzystania danych zarejestrowanego użytkownika oraz
ponosi wszelką odpowiedzialność z tym związaną.

8. Użytkownik dokonując rejestracji konta użytkownika upoważnia Pittauction Sp. z o.o. do
przetwarzania danych osobowych i/lub biznesowych, w celu świadczenia usług portalu
pośrednictwa aukcyjnego Pittauction.pl, zgodnie z polityką prywatności Pittauction.pl.

9. Podanie nieprawdziwych danych może skutkować zawiadomieniem organów ścigania, a
następnie odpowiedzialnością karną, a także odpowiedzialnością cywilną.

10. Usługa Elektroniczna Konto Użytkownika świadczona jest nieodpłatnie i przez czas
nieokreślony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny,
usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do
Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
biuro@pittauction.pl lub też korzystając z odpowiedniej opcji dostępnej w ustawieniach
swojego Konta. Usługodawca zastrzega sobie także prawo wypowiedzenia Usługobiorcy
umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej Konto ze skutkiem natychmiastowym i bez
wskazywania przyczyn poprzez przesłanie takiemu Usługobiorcy stosownego oświadczenia.

11. Usunięcie Konta następuje nie wcześniej niż po zakończeniu wszystkich Aukcji, w
których dany Usługobiorca bierze udział w roli Sprzedającego lub Kupującego (okres
wypowiedzenia). Dodatkowo, w czasie trwania okresu wypowiedzenia Usługobiorca nie
może dodawać lub brać udziału w nowych Aukcjach. Usunięcie Konta w jakimkolwiek trybie
nie narusza już zawartych, realizowanych lub wykonanych Umów Pośrednictwa. Po
usunięciu Konta w jakimkolwiek trybie nie jest możliwe dalsze logowanie i korzystanie z
funkcjonalności i zasobów Konta, przy czym Usługobiorca może ponownie założyć Konto w
taki sam sposób, jak za pierwszym razem. Usunięcie Konta prowadzi do usunięcia wszelkich
danych przypisanych do Konta, z zastrzeżeniem, że pozostaje to bez uszczerbku dla
możliwości dalszego przechowywania danych osobowych Usługobiorcy przez Usługodawcę
przez okres niezbędny dla realizacji pozostałych celów przetwarzania (innych niż
prowadzenie Konta) zgodnych z polityką prywatności Pittauction.pl

12. Pittauction.pl może w każdym czasie zablokować Użytkownika, którego aktywność budzi
wątpliwości co do autentyczności danych wskazanych podczas rejestracji, jak również co do
rzeczywistych zamiarów Użytkownika, niezgodnych z zasadami portalu Pittauction.pl.

IV. DODAWANIE AUKCJI – ZAWARCIE UMOWY POŚREDNICTWA ZE SPRZEDAJĄCYM

1. Sprzedający dodając Aukcję, zawiera umowę pośrednictwa z Pittauction Sp. z o.o. i
oświadcza, że: rzecz stanowi jego własność i jako taka może być przedmiotem zbycia na
rzecz Kupującego albo też jest uprawniony do jej zbycia z upoważnienia właściciela; rzecz
nie jest przedmiotem żadnych obciążeń, zobowiązań i roszczeń (w tym przedmiotem
zastawu, najmu, dzierżawy itp.) ze strony osób i podmiotów trzecich i jest nabyta w sposób legalny, rzecz nie stanowi przedmiotu postępowania egzekucyjnego, upadłościowego lub
zabezpieczającego;

2. Dodanie Aukcji za pomocą Usługi Elektronicznej Formularz Dodawania Aukcji
równoznaczne jest z wyrażeniem przez Sprzedającego woli sprzedaży rzeczy na warunkach
wskazanych w treści Aukcji i niniejszym Regulaminie, a także woli skorzystania w tym
zakresie z Usługi Pośrednictwa świadczonej przez Usługodawcę (pośrednictwo sprzedaży),
na podstawie zawartej umowy pośrednictwa.

3. Korzystanie z Formularza Dodawania Aukcji wymaga od Usługobiorcy posiadania
aktywnego Konta użytkownika w portalu. Dodawanie Aukcji rozpoczyna się z momentem
kliknięcia pola akcji widocznego na stronie Portalu pośrednictwa aukcyjnego Pittauction.
Dodanie Aukcji za pomocą Formularza Dodawania Aukcji następuje po wykonaniu przez
Usługobiorcę łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) wypełnieniu Formularza Dodawania
Aukcji danymi wskazanymi jako obowiązkowe oraz (2) kliknięciu na stronie portalu
aukcyjnego po wypełnieniu Formularza Dodawania Aukcji pola akcji – do tego momentu
istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy
kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie portalu
aukcyjnego). Z chwilą dodania Aukcji przez Sprzedającego Usługodawca niezwłocznie
potwierdza jej otrzymanie. Potwierdzenie otrzymania Aukcji zostaje potwierdzone
automatyczną wiadomością e-mail przesłaną na adres poczty elektronicznej Sprzedającego.
W tym momencie Aukcja nie jest jeszcze widoczna na stronie portalu aukcyjnego – zostanie
ona opublikowana dopiero z chwilą zatwierdzenia Aukcji i zawarcia Umowy Pośrednictwa z
Usługodawcą. Pittauction.pl zastrzega sobie możliwość weryfikacji aukcji oraz wprowadzenie
koniecznych zmian i dokonywanie dodatkowych ustaleń czy uzyskiwania informacji o rzeczy,
o czym niezwłocznie informuje Sprzedającego.

4. Zawarcie Umowy Pośrednictwa między Usługodawcą i Sprzedającym następuje w chwili
(1) wystawienia Aukcji przez Usługodawcę po jej weryfikacji (w razie braku konieczności
wprowadzenia zmian) albo (2) dojścia przez Usługodawcę i Sprzedającego do porozumienia
co do wszystkich warunków Aukcji, które były przedmiotem dodatkowych ustaleń w ramach
jej weryfikacji (w razie konieczności wprowadzenia zmian).

5. Celem zawarcia Umowy Pośrednictwa ze Sprzedającym Usługodawca może także
wymagać odesłania przez Sprzedającego fotokopii (skanu) podpisanego egzemplarza
umowy udostępnionej mu przez Usługodawcę. W takim wypadku, niezależnie od
postanowień poprzedzających, Umowa Pośrednictwa zostaje zawarta dopiero z chwilą
otrzymania od Sprzedającego podpisanego egzemplarza umowy, o którym mowa w zdaniu
poprzednim.

6. Usługodawca w zakresie Usługi Pośrednictwa obowiązuje się do utrzymywania Aukcji na
stronach Pittauction.pl zgodnie z warunkami Aukcji wynikającymi z ustaleń w ramach
Formularza Dodawania Aukcji lub późniejszych uzgodnień między Sprzedającym a
Usługodawcą poprzedzających zawarcie Umowy Pośrednictwa.

7. Usługa Pośrednictwa może być świadczona dla Sprzedającego na podstawie odrębnej
umowy. W przypadku zawarcia przez strony odrębnej umowy regulującej warunki
świadczenia Usługi Pośrednictwa, warunki tej umowy mają pierwszeństwo przed
postanowieniami niniejszego Regulaminu. Oznacza to, że postanowienia niniejszego
Regulaminu odnoszące się do Usługi Pośrednictwa znajdują zastosowanie w razie braku
zawarcia odrębnej umowy lub też w zakresie nieuregulowanym odmiennie w tej umowie.

8. Sprzedający ponosi pełną odpowiedzialność za niezgodności Aukcji dodanej w portalu na
zlecenie Sprzedającego z faktycznym stanem rzeczy oraz wszelkie możliwe konsekwencje
będące ich następstwem w razie skierowania jakichkolwiek roszczeń ze strony
użytkowników, bądź osób trzecich.

9. Informacje i dane na temat rzeczy przekazywane przez Sprzedającego w Formularzu
Dodawania Aukcji lub w trakcie późniejszych uzgodnień między Sprzedającym a
Usługodawcą poprzedzających zawarcie Umowy Pośrednictwa w zakresie sprzedaży jego
rzeczy muszą być zawsze rzetelne, kompletne, niewprowadzające w błąd oraz zgodne ze
stanem faktycznym. Sprzedający ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie rozbieżności w
tym zakresie, w tym za niezgodność Aukcji dodanej w portalu aukcyjnym na zlecenie
Sprzedającego z faktycznym stanem rzeczy wraz z jej następstwami. W przypadku
jakichkolwiek skarg, zastrzeżeń lub roszczeń kierowanych przez Kupującego pod adresem
Usługodawcy, w szczególności z tytułu rękojmi lub braku zgodności z umową, Sprzedający
obowiązuje się zwolnić Usługodawcę z wszelkiej odpowiedzialności, w tym poprzez podjęcie
na własny koszt i ryzyko działań zmierzających do rozpatrzenia i wykonania ewentualnych
reklamacji Kupującego oraz zaspokojenia ww. roszczeń podnoszonych przez Kupującego.

V.. UDZIAŁ W AUKCJI – ZAWARCIE UMOWY POŚREDNICTWA Z KUPUJĄCYM

1. Wystawione w portalu aukcyjnym Aukcje widoczne są dla wszystkich osób
odwiedzających PITTAUCTION.pl. Uczestniczyć w Aukcji może jedynie Usługobiorca
posiadający aktywne Konto użytkownika w portalu aukcyjnym na warunkach wskazanych w
Regulaminie oraz w opisie samej Aukcji.

2. Aukcje w Portalu Internetowym są prowadzone na zlecenie Sprzedającego. Celem Aukcji
jest wyłonienie zwycięskiej Oferty Kupna (udzielenie przybicia), w wyniku czego dochodzi do
zawarcia Umowy Pośrednictwa z danym Kupującym – na jej podstawie Usługodawca
świadczy Usługę Pośrednictwa, aby umożliwić sfinalizowanie zakupu rzeczy od
Sprzedającego.

3. Aukcje udostępniane są na określony czas. Każdorazowo czas pozostały do zakończenia
aukcji jest widoczny podczas licytacji. Aukcja jest każdorazowo przedłużana o 3 minuty, jeśli
ktoś z licytujących przedstawi wyższą ofertę. Kupujący informowany jest w treści danej
Aukcji, w tym w opisie rzeczy, o głównych cechach i parametrach rzeczy, w tym również
stanie technicznym i znanych wadach fizycznych, zgodnie z informacjami przekazanymi w
tym zakresie przez Sprzedającego. Kupujący obowiązany jest każdorazowo zapoznać się z
tymi informacjami przed podjęciem decyzji o złożeniu Oferty Kupna – stanowią one
integralną część warunków transakcji. Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z
miejscem odbioru rzeczy wskazanym w aukcji.

4. Cena podawana na stronie Aukcji jest podana w złotych polskich i jest ceną brutto. Cena
ta obejmuje kwotę prowizji należnej Usługodawcy za świadczone Usługi Pośrednictwa. Do
podanych na stronie portalu aukcyjnego cen doliczono również kwotę podatku VAT w
wysokości obliczonej każdorazowo zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi.

5. Kupujący może wycofać Ofertę złożoną w toku Aukcji do czasu zakończenia Aukcji, z
zastrzeżeniem dalszych zapisów regulaminu. Po zakończeniu Aukcji Kupujący jest związany
Ofertą złożoną w toku Aukcji i nie ma możliwości jej wycofania lub zmiany.

6. Aukcje umożliwiają składanie Ofert Kupna w formie propozycji ceny nabycia rzeczy przez
Kupującego. Kupujący może złożyć więcej niż jedną Ofertę Kupna, z tym że każda kolejna
Oferta Kupna musi być wyższa od poprzedniej. W przeciągu 5 minut od zakończenia aukcji
wszystkie oferty są wiążące do chwili ich przebicia przez innego użytkownika. Z chwilą
zakończenia czasu trwania Aukcji wyłaniana jest jedna zwycięska Oferta Kupna, którą jest
Oferta z najwyższą propozycją cenową. W przypadku Aukcji, w której określono minimalną
cenę, zwycięska Oferta może być wybrana, gdy najwyższa propozycja cenowa jest równa
lub wyższa od podanej ceny minimalnej, jednakże oferta jest wiążąca, nawet jeśli nie
osiągnęła ceny minimalnej, z tym że w takiej sytuacji konieczne jest potwierdzenie, iż
sprzedający akceptuje niniejszą cenę. Czas potwierdzenia ceny może trwać do 3 dni, w tym
czasie oferta jest wiążąca.

7. Złożenie Oferty Kupna zgodnie z procedurą opisaną w punkcie wyżej równoznaczne jest z
wyrażeniem przez Kupującego woli nabycia rzeczy na warunkach wskazanych w treści
Oferty, Aukcji i niniejszym Regulaminie, a także woli skorzystania w tym zakresie z Usługi
Pośrednictwa świadczonej przez Usługodawcę (pośrednictwo kupna), a w szczególności
zapłaty całości ceny i odebrania rzeczy z miejsca, w którym się ona znajduje.

8. Korzystanie z Formularza Składania Oferty wymaga od Usługobiorcy posiadania
aktywnego Konta w portalu. Składanie Oferty rozpoczyna się z momentem przejścia przez
Kupującego do wybranej Aukcji widocznej na stronie Portalu Internetowego. Złożenie Oferty
za pomocą Formularza Składania Oferty następuje po wykonaniu przez Kupującego łącznie
trzech kroków – (1) wypełnieniu Formularza Składania Oferty kwotą swojej Oferty i (2)
kliknięciu na stronie Portalu Internetowego po wypełnieniu Formularza Składania Oferty pola
„Oferta zł”.

9. Z chwilą złożenia Oferty Kupna przez Kupującego Usługodawca niezwłocznie potwierdza
jej otrzymanie. Potwierdzenie otrzymania Oferty Kupna zostaje potwierdzone automatyczną
wiadomością e-mail przesłaną na adres poczty elektronicznej Kupującego. Portal aukcyjny
nie ponosi odpowiedzialności za oferty, które nie zostały zarejestrowane z przyczyn
technicznych. Jeżeli z przyczyn technicznym lub zdarzeń losowych licytacja nie może zostać
zrealizowana PITTAUCTION.PL skontaktuje się z osobami licytującymi i poinformuje o
nowym terminie aukcji.

10. Z chwilą zakończenia Aukcji, w razie złożenia Oferty Kupna odpowiadającej jej
warunkom, Usługodawca dokonuje niezwłocznie przybicia Oferty. Przybicie Oferty zostaje
potwierdzone przesłaniem drogą elektroniczną wiadomości na adres poczty elektronicznej
Kupującego podany w portalu internetowym, która zawiera co najmniej oświadczenia
Usługodawcy o przybiciu Oferty wraz z podsumowaniem przedmiotu i warunków Oferty.
Oznacza to, że dopiero z chwilą otrzymania wiadomości e-mail, o której mowa w zdaniu
poprzednim, dochodzi do zawarcia Umowy Pośrednictwa między Kupującym a
Usługodawcą.

11. PITTAUCTION.PL ma prawo odmówić sprzedaży podczas całego procesu aukcji i
potraktować oferty jako niezłożone, zastrzega sobie też możliwość podjęcia decyzji, czy
należy ponownie przeprowadzić licytację, w sytuacji problemów technicznych, błędów lub
innych przyczyn mających istotny wpływ na przebieg aukcji. PITTAUCTION.PL nie ponosi
odpowiedzialności za szkody lub koszty użytkownika wynikłe w związku z anulowaniem
aukcji, problemami technicznymi, czy brakiem zarejestrowania oferty.

12. Niedopuszczalnym jest wpływanie na cenę poprzez składanie ofert, które nie mają
stanowczej woli nabycia rzeczy. Niedozwolone jest też finalizowanie zakupu poza portalem
aukcyjnym PITTAUCTION.PL. W przypadku finalizacji zakupu poza PITTAUCTION.PL
użytkownik zapłaci karę umowną w wysokości należnej prowizji, nie mniej niż 3,69% brutto
wartości minimalnej licytowanej rzeczy powiększonej o kwotę 5.000 PLN brutto.

13. Obowiązek zapłaty przez Kupującego ceny rzeczy, kosztów dostarczenia (jeżeli koszt
dostarczenia był wskazany w aukcji), prowizji Usługodawcy oraz innych opłat powstaje z
chwilą udzielenia przybicia i zawarcia Umowy Pośrednictwa z Usługodawcą. Kupujący
obowiązany jest do dokonania płatności przelewem na rachunek bankowy Usługodawcy
(numer rachunku: 58 1140 2004 0000 3002 8498 7744) niezwłocznie, a najpóźniej w
terminie 3 dni kalendarzowych na podstawie przesłanej drogą elektroniczną faktury
proforma.

14. W przypadku gdy z przyczyn niezawinionych przez Kupującego, w szczególności
leżących po stronie Sprzedającego, sprzedaż rzeczy nie będzie mogła dojść do skutku,
kwoty wpłacone przez Kupującego zostaną mu niezwłocznie zwrócone.

VI. WYKONANIE UMOWY POŚREDNICTWA, FINALIZACJA TRANSAKCJI MIĘDZY KUPUJĄCYM I SPRZEDAJĄCYM, OPŁATA REZYGNACYJNA

1. W razie udzielenia przybicia dla Oferty Kupna odpowiadającej warunkom Aukcji,
Usługodawca informuje niezwłocznie Sprzedającego o otrzymaniu Oferty Kupna jego rzeczy
i zakończeniu Aukcji. Dalszy tok postępowania związany ze sprzedażą rzeczy należy do
stron tej transakcji – to jest Kupującego i Sprzedającego. Kupujący i Sprzedający, po
zapłaceniu całości kwoty wynikającej z wystawionej faktury proforma, otrzymują wzajemnie
dane umożliwiające im porozumienie się w zakresie odbioru rzeczy i finalizacji wszystkich
formalności prawnych.

2. Sprzedający obowiązany jest do wydania rzeczy w miejscu i terminie wynikającym z
Aukcji, Oferty lub późniejszych ustaleń z Kupującym, a Kupujący obowiązany jest do jego
odbioru. O ile strony nie uzgodniły inaczej, koszty odbioru lub dostarczenia Pojazdu ponosi
we własnym zakresie Kupujący.

3. Usługodawca Pittauction.pl zastrzega sobie prawo dalszego udziału na tym etapie w
komunikacji między Kupującym i Sprzedającym celem zapewnienia prawidłowego przebiegu
transakcji, z zastrzeżeniem, że ewentualne wsparcie Usługodawcy nie jest równoznaczne z
przejęciem jakichkolwiek praw i obowiązków stron wynikających z umowy sprzedaży
Pojazdu, lecz obejmuje jedynie czynności faktyczne. W takim wypadku strony obowiązane
są do współdziałania z Usługodawcą w celu zapewnienia możliwości należytej realizacji
usługi i koordynacji formalności, w szczególności zaś obowiązane są do dostarczenia
wymaganych upoważnień i dokumentów, w zakresie, w jakim jest to konieczne dla
prawidłowego sfinalizowania transakcji sprzedaży rzeczy.

3. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Usługobiorcom przez Usługodawcę treści
zawieranej Umowy Pośrednictwa następuje poprzez (1) udostępnienie im niniejszego
Regulaminu na stronie Portalu Internetowego, (2) przesyłanie Usługobiorcom każdorazowo
wiadomości e-mail potwierdzających dodanie Aukcji, złożenie Oferty Kupna i udzielenie jej
przybicia oraz (3) utrwalenie jakichkolwiek uzgodnień, w razie ich prowadzenia, w drodze
korespondencji elektronicznej z Usługodawcą. Treść umowy może być także utrwalona i
zabezpieczona w innej ustalonej przez strony formie (np. na piśmie).

4. W przypadku woli rezygnacji z zakupu rzeczy, po udzieleniu przybicia, z uzasadnionych
przyczyn leżących po stronie Kupującego Usługodawca może wyrazić zgodę na anulowanie
transakcji po uiszczeniu przez kupującego opłaty rezygnacyjnej w wysokości 6,15% ceny
transakcji brutto wynikającej z faktury Proforma oraz opłaty dodatkowej w kwocie 5.000 zł
brutto, – jeśli do rezygnacji doszło przed wystawieniem faktury – dla wyliczenia opłaty
przyjmuje się wartości stanowiące podstawę do wystawienia tej faktury oraz dolicza się
opłatę dodatkową w kwocie 5.000 zł brutto. Opłata rezygnacyjna pokrywa koszty usługi
wykonanej przez Usługodawcę i może być przez strony negocjowana.

5. W przypadku braku zapłaty ceny wynikającej z przesłanej faktury proforma, nie odebrania
rzeczy w wyznaczonym terminie, odmowy zapłaty umówionej ceny po zakończonej aukcji,
nawet jeśli nie osiągnęła ceny minimalnej Nabywca jest zobowiązany do zapłaty na rzecz
Usługodawcy kary umownej w wysokości 10 % brutto zaoferowanej przez Nabywcę ceny
oraz opłaty dodatkowej w wysokości 5.000 zł brutto.

VII. ZASADY KORZYSTANIA Z POZOSTAŁYCH USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1. Korzystanie ze Śledzenia Aukcji następuje po podaniu we właściwym polu widocznym
przy każdej aukcji adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne
informacje o aukcji i kliknięciu pola akcji.

2. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie do czasu zakończenia
danej Aukcji. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny,
wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego
żądania do Usługodawcy, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
biuro@pittauction.pl.

3. Korzystanie z Formularza Kontaktowego możliwe jest po przejściu do zakładki „Kontakt”
lub „Wsparcie klienta” widocznej na stronie portalu aukcyjnego i wymaga dokonania dwóch
kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnienia Formularza Kontaktowego danymi
wskazanymi jako obowiązkowe i (2) kliknięcia na stronie portalu aukcyjnego po wypełnieniu
Formularza Kontaktowego pola „Wyślij”.

4. Usługa Elektroniczna Formularz Kontaktowy świadczona jest nieodpłatnie oraz ma
charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą wysłania wiadomości za jego
pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania wysyłania wiadomości za jego
pośrednictwem przez Usługobiorcę.

VIII. KONTAKT Z PITTAUCTION.PL

Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest Formularz
Kontaktowy oraz poczta elektroniczna (adres e-mail: biuro@pittauction.pl), za
pośrednictwem których można wymieniać z Usługodawcą informacje dotyczące korzystania
po. Usługobiorcy mogą kontaktować się z Usługodawcą także na inne dopuszczalne prawem
sposoby, korzystając z danych kontaktowych wskazanych na wstępie Regulaminu.

IX. ZAKRES I PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI DOTYCZĄCYCH USŁUG PITTAUCTION.PL ORAZ REKAMACJI DOTYCZĄCYCH RZECZY

1. Rzeczy na aukcjach są sprzedawane w stanie zgodnym z opisem i załączonymi
zdjęciami. Przedstawiciele usługodawcy zastrzegają możliwość weryfikacji prawdziwości
zdjęć i opisu, jednakże nie dokonują przeglądu stanu technicznego, ani nie dokonują
obmiarów rzeczy. Przedstawiony opis rzeczy nie stanowi opinii technicznej, a zwiera
informacje przekazane od sprzedającego. W przypadku wątpliwości co do stanu
technicznego rzeczy nabywca ma obowiązek dokonać weryfikacji stanu technicznego
bezpośrednio przed odbiorem rzeczy, a ewentualne przeszkody z jego dokonaniem zgłosić
do portalu aukcyjnego poprzez dostępny formularz, lub wskazany sposób kontaktu.
PITTAUCTION.PL zastrzega możliwość pojawienia się literówek oraz błędów w pisowni w
opisie aukcji.

2. PITTAUCTION.PL oświadcza, iż przedmiotem aukcji są rzeczy nowe i używane, a ich
podzespoły mogą być zużyte, a same rzeczy posiadać ślady użytkowania. W przypadku
rzeczy używanych ich stan techniczny może być gorszy niż wynikający z normalnego
użytkowania, co oznacza że rzeczy mogą być uszkodzone. Informację w tym zakresie
przekazuje kupujący zawierając je w opisie aukcji. PITTAUCTION.PL odbiera każdorazowo
od sprzedającego oświadczenie, iż jest właścicielem lub prawnym dysponentem rzeczy, a
także, iż rzeczy nie są obciążone.

3. Na zakupione rzeczy nie jest udzielana gwarancja.

4. PITTAUCTION.PL nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi wobec nabywcy rzeczy,
nie ponosi też odpowiedzialności za wady ukryte i prawne rzeczy.

5. Reklamacje kierowane do Usługodawcy można składać drogą poczty elektronicznej
(mailowo) na adres: biuro@pittauction.pl .

6. Usługodawca zaleca podanie w zgłoszeniu reklamacyjnym jak najwięcej informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, a także oczekiwań oraz danych kontaktowych składającego reklamację –
ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. W razie zmiany
podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania
reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Usługodawcy. Do reklamacji mogą
zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty) związane
z przedmiotem reklamacji. Usługodawca może także zwrócić się do składającego reklamację
z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli
ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.

7. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Usługodawca może wstrzymać rozpatrzenie
reklamacji do czasu otrzymania od składającego reklamację dodatkowych informacji lub
dowodów, o których nadesłanie został poproszony przez Usługodawcę.

8. Sprzedający odpowiada bezpośrednio przed Kupującym za wydanie rzeczy zgodnej z
Aukcją (umową sprzedaży). O ile strony nie uzgodniły inaczej, przyjmuje się, że
odpowiedzialność Sprzedającego za wady fizyczne lub prawne (rękojmia) zostaje niniejszym
wyłączona. W szczególności zaś wyłączona jest jakakolwiek odpowiedzialność prawna
Sprzedającego z tytułu wad rzeczy, o których istnieniu Kupujący został poinformowany w
treści Aukcji, w tym w opisie rzeczy.

9. Wszelkie reklamacje i inne zastrzeżenia dotyczące rzeczy należy składać bezpośrednio
do Sprzedającego zgodnie z danymi kontaktowymi Sprzedającego otrzymanymi za
pośrednictwem Pittauction.pl na etapie finalizacji transakcji sprzedaży rzeczy.

10. Dalszy tok postępowania reklamacyjnego ustalany jest indywidualnie między Kupującym i
Sprzedającym. Usługodawca Pittauction.pl nie ma obowiązku ingerować w sposób
rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedającego. W razie jakiegokolwiek udziału Usługodawcy
w komunikacji stron dotyczącej reklamacji rzeczy, uznaje się, że zaangażowanie
Usługodawcy ma wyłącznie charakter pomocniczy i dodatkowy i nie jest równoznaczne z
przejęciem jakichkolwiek obowiązków Sprzedającego w zakresie wykonania umowy
sprzedaży i reklamacji Kupującego. Dla uniknięcia wątpliwości, przyjmuje się, że wszelka
odpowiedzialność w tym zakresie spoczywa bezpośrednio na Sprzedającym rzecz.

X. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych
odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem, jednakże oświadczenie konsumenta o odstąpieniu od
umowy zawartej ze Sprzedającym należy składać bezpośrednio u danego Sprzedającego.
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy oraz wszelkie regulacje zawarte są w
załączniku nr 2 do Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o Prawach Konsumenta. Konsument
może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.

2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy (tj.
od dnia rejestracji konta lub rozpoczęcia korzystania z usług portalu). Aby skorzystać z
prawa odstąpienia od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, muszą Państwo
poinformować nas – PITT AUCTION SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
z siedzibą w Świdnicy (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Słobódzkiego 19/3, 58-105
Świdnica); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod
numerem KRS 0001106763; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja
spółki: Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 100 000 zł; NIP:
8842826934; REGON: 528890864, adres poczty elektronicznej: biuro@pittauction.pl oraz
numer telefonu: +48 453 279 338. o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze
jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub wiadomość e-mail). Mogą
Państwo skorzystać z załączonego wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali
Państwo informację dotyczącą wykonania prawa odstąpienia przed upływem 14 dni od dnia
zawarcia umowy. W przypadku odstąpienia od umowy o świadczenie usług drogą
elektroniczną zawartej z PITTAUCTION.PL, umowę tę uznaje się za niezawartą.

3. W przypadku, gdy rozpoczęli Państwo korzystanie z odpłatnych funkcjonalności portalu
przed upływem terminu na odstąpienie, mogą Państwo być zobowiązani do zapłaty za
świadczenia spełnione do chwili odstąpienia, zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy o prawach
konsumenta.

4. Prawo odstąpienia od umowy nie dotyczy transakcji zawieranych pomiędzy
użytkownikami portalu aukcyjnego, ponieważ portal pośredniczy jedynie w kontaktach i nie
jest stroną umowy sprzedaży. W takich przypadkach obowiązki informacyjne i prawo
odstąpienia leżą po stronie sprzedającego będącego przedsiębiorcą – zgodnie z przepisami
o ochronie konsumentów. Bieg terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży rozpoczyna się:
dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do
przeniesienia jego własności – od objęcia towar w posiadanie przez konsumenta lub
wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1)
obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia
w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu
towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów; dla
pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej
na odległość umowę uważa się za niezawartą.

5. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy,
zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu
dostawy innego niż najtańszy zwykły dostępny sposób dostawy). Przedsiębiorca dokonuje
zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument,
chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla
niego z żadnymi kosztami. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze produkt
od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do
chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

6. W przypadku usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło
się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo
odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia
spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do
zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub
wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty
jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

7. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w
odniesieniu do umów: (1) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do
zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do
wiadomości; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym,
nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest towar
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest
towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; (5) w
której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu,
którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której
przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami; (7) w której przedmiotem świadczenia są
napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a
których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od
wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli; (8) w której konsument
wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub
konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania
naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w
odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów; (9) w której przedmiotem świadczenia są
nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o
dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
(11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie
zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu
samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi,
sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
(13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które
konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie
za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od
umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie,
o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta (14) o
świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku
których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu
dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą
konsumenta.

8. Niniejsze postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się również do osoby fizycznej
zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej.

XI. PRAWA AUTORSKIE DO PITTAUCTION.PL

1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do portalu pośrednictwa aukcyjnego
PITTAUCTION.PL jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik,
utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych
uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną ustawy Prawo Autorskie oraz innych
przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Portalowi
Internetowemu obejmuje wszystkie formy ich wyrażenia.

2. Portal Internetowy należy traktować podobnie jak każdy inny utwór podlegający ochronie
prawnoautorskiej. Usługobiorca nie ma prawa kopiować Portal Internetowego za wyjątkiem
przypadków dozwolonych przepisami powszechnie obowiązującymi. Usługobiorca
zobowiązuje się także nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć, odkodowywać,
dekompilować, dezasemblować lub w jakikolwiek inny sposób starać się ustalić kod źródłowy
Portalu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie
wiążącego prawa.

3. Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa.

XII. PRZERWY TECHNICZNE

1. Usługodawca dokłada należytych starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane
funkcjonowanie portalu aukcyjnego. Z uwagi na złożoność oraz stopień skomplikowania
portalu i jego Usług Elektronicznych, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne pozostające
poza kontrolą Usługodawcy możliwe jest jednak wystąpienie błędów oraz awarii
technicznych uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek sposób funkcjonowanie
portalu. Usługodawca podejmie w takim wypadku wszelkie możliwe i uzasadnione działania
mające na celu zapewnienie ograniczenia negatywnych skutków takich zdarzeń w jak
największym stopniu.

2. Usługodawca informuje niezwłocznie Usługobiorców o wszelkich błędach oraz awariach
technicznych, o których mowa powyżej oraz przewidywanym terminie ich usunięcia.

3. Poza przerwami spowodowanymi błędami i awariami technicznymi mogą wystąpić także
inne przerwy techniczne, w czasie których Usługodawca podejmuje działania mające na celu
rozwój portalu aukcyjnego oraz jego zabezpieczenie przed błędami i awariami technicznymi.

4. Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorców odpowiedzialności za szkody i
niewypełnienie zobowiązań wynikających z wszelkich błędów i awarii technicznych oraz
przerw technicznych.

XIII. NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM

1. Niniejszy punkt Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o Usługach
Cyfrowych w zakresie dotyczącym portalu aukcyjnego i Usługodawcy. Usługobiorca co do
zasady nie jest zobowiązany do dostarczania treści podczas korzystania z portalu
aukcyjnego, chyba że Regulamin wymaga podania określonych danych (np. dane niezbędne
do rejestracji Konta, dodania Aukcji lub złożenia Oferty Kupna). Usługobiorca może mieć
możliwość dostarczania i przechowywania danych za pośrednictwem portalu, korzystając z
narzędzi udostępnionych w tym celu przez Usługodawcę. W każdym wypadku dostarczania
treści przez Usługobiorcę jest on zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w
Regulaminie.

2. Usługodawca wyznacza adres poczty elektronicznej biuro@pittauction.pl jako pojedynczy
punkt kontaktowy. Punkt kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Usługodawcy z
organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz
jednocześnie umożliwia Usługobiorcom bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację z
Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych.
Usługodawca wskazuje język polski oraz język angielski do celów komunikacji z jego
punktem kontaktowym.

3. Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach
Cyfrowych – na adres poczty elektronicznej biuro@pittauction.pl dowolna osoba lub dowolny
podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych informacji, które dana osoba lub
dany podmiot uważają za Nielegalne Treści. Zgłoszenie powinno być wystarczająco
precyzyjne i odpowiednio uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia
dokonywanie na podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających
wszystkie poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla
których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią
Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej
jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach,
dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju
treści i konkretnego rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby
lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji
uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy
2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie
osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne. Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę
do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach Cyfrowych
w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia Usługodawcy działającemu z
należytą starannością stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego
charakteru danej działalności lub informacji. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane
kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej
zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej
decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na
temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.

4. Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmu, o
którym mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą
zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej
staranności. Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji
Usługodawca korzysta ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat
w powiadomieniu, o którym mowa w poprzednim punkcie.

5. Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z korzystaniem z
portalu aukcyjnego, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez Usługobiorcę-
Usługobiorcę obowiązują następujące zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści
w ramach Portalu Internetowego: (1) obowiązek korzystania z Portalu Internetowego, w tym
do zamieszczania treści (np. w ramach Konta, Aukcji lub Ofert), zgodnie z jego
przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi
obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i
własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich; (2) obowiązek wprowadzania treści
zgodnych ze stanem faktycznym oraz w sposób niewprowadzający w błąd; (3)zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz dostarczania Nielegalnych
Treści; (4) zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) za
pośrednictwem portalu aukcyjnego; (5) zakaz dostarczania treści naruszających
powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;
(6) obowiązek posiadania – w przypadku, gdy jest to konieczne – wszelkich wymaganych
praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach portalu aukcyjnego, w
szczególności praw autorskich lub wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich
wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza prawa
publikowania i rozpowszechniania w Portalu Internetowym oraz prawo do wykorzystania i
rozpowszechniania wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują
wizerunek lub dane osobowe osób trzecich; (7) obowiązek korzystania z portalu aukcyjnego
w sposób nie stwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego
Usługodawcy, portalu aukcyjnego lub osób trzecich.

6. Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści dostarczanych przez
Usługobiorców na stronę portalu aukcyjnego. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z
należytą starannością oraz z własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w
celu wykrycia, identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z
Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków,
aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii
Europejskiej, w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi
zawarte w Regulaminie.

7. Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub opierać się na
zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach ułatwiających
Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z
Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści Usługodawca podejmuje decyzję co do
ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza
ich widoczność lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z Usługobiorcą celem wyjaśnienia zastrzeżeń i zmiany treści). Usługodawca w sposób jasny i
łatwo zrozumiały poinformuje Usługobiorcę, który dostarczył treści (w razie posiadania jego
danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach jej podjęcia oraz dostępnych
możliwościach odwołania się od tej decyzji.

8. Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach Cyfrowych
zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny
oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich
zaangażowanych stron, w tym odbiorców usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw
zapisanych w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi,
wolność i pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.

9. Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub
innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego
zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z postanowieniami niniejszego
Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej
wskazanej w poprzedzających zapisach regulaminu. Korzystanie z tej procedury jest
bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób elektroniczny na podany adres poczty
elektronicznej. Skorzystanie z procedury zgłaszania i rozpatrywania skarg pozostaje bez
uszczerbku dla prawa danej osoby lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed sądem
oraz nie narusza jego innych praw.

10. Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub
zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez
Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w sposób
terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga lub inne zgłoszenie
zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowania
działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy
skarga, nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące,
że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki
uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia
dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich widoczności lub podejmuje inne
działania, które uzna za konieczne.

11. Usługobiorcy bądź inne osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych
Treści, do których skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych Treści lub
treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego
rozstrzygania sporów certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa
członkowskiego w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w
odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu
rozpatrywania skarg Usługodawcy.

XIV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu zawierane są w języku polskim i
zgodnie z prawem polskim.

2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych
przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; dodania lub zmiany świadczonych usług, w tym
Usług Elektronicznych i Usług Pośrednictwa; zmiany sposobów i terminów płatności; zmiany
danych identyfikacyjnych lub kontaktowych Usługodawcy; poprawy jakości obsługi lub
bezpieczeństwa Usługobiorców; przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu
zagrożeniu związanemu z ochroną portalu aukcyjnego PITTAUCTION.PL, w tym Usług
Elektronicznych, Usług Pośrednictwa i Usługobiorców przed oszustwami, złośliwym
oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień
niniejszego Regulaminu.

3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeks Cywilny,
Prawo Autorskie, ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy powszechnie
obowiązującego prawa.

4. Niniejszy Regulamin nie wyłącza przepisów obowiązujących w państwie zwykłego miejsca
pobytu konsumenta zawierającego umowę z Usługodawcą/Sprzedawcą, których nie można
wyłączyć w drodze umowy. Usługodawca/Sprzedawca gwarantuje w takim wypadku
konsumentowi ochronę przyznaną mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć
w drodze umowy.

Dziękujemy za uważną lekturę!

W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji – prosimy o kontakt korzystając z danych podanych na wstępie.

Zapraszamy do współpracy

Zespół Pittauction.pl

Doskonałe maszyny, konkurencyjne ceny

Odkryj potencjał aukcji już dziś!

Inwestuj mądrze, kupując

Maszyny na naszych aukcjach online.

Znajdź swoją idealną maszynę Inwestuj mądrze, licytując

Wybór, który napędza Twoją działalność!

Rozwijaj swój biznes z nami

Aukcje maszyn, które spełniają Twoje oczekiwania.