Zadzwoń do nas: +48 453 279 338

Regulamin i Warunki

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO PITTAUCTION.PL

SPIS TREŚCI:

Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym https://www.pittauction.pl (dalej jako: „Pittauction.pl”, „Serwis Internetowy”, „Serwis”).

Naszym celem jest udostępnienie platformy handlowej dla przedsiębiorców, za pomocą której mogą oni z jednej strony dodawać aukcje dotyczące sprzedaży swoich pojazdów i maszyn budowlanych i rolniczych, a z drugiej strony brać udział w trwających aukcjach i dokonywać zakupów.

Rolą Pittauction.pl jest pośrednictwo w organizacji procesu sprzedaży i kupna pojazdów i maszyn budowlanych i rolniczych na rzecz uczestniczących w aukcji stron transakcji. 

Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z Serwisu Internetowego, w szczególności zasad i warunków, na jakich nastąpi korzystanie z usług dostępnych w Serwisie Internetowym, w tym dodawanie aukcji i składanie ofert, a także zawarcie oraz realizacja umów zawieranych poprzez Pittauction.pl.

Niniejsze warunki, w razie podjęcia decyzji o korzystaniu z Pittauction.pl, regulują w szczególności zasady korzystania z Serwisu Internetowego, w tym kwestie naszej odpowiedzialności.

Zapraszamy do zapoznania się regulaminem

Zespół Pittauction.pl

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Właścicielem Serwisu Internetowego jest PITT AUCTION SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Świdnicy (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Słobódzkiego 19/3, 58-105 Świdnica); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001106763; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 100 000 zł; NIP: 8842826934; REGON: 528890864, adres poczty elektronicznej: biuro@pittauction.pl oraz numer telefonu: +48 453 279 338.

2. Określenia użyte w niniejszym Regulaminie i rozpoczynające się wielką literą mające następujące znaczenia:

a. SERWIS INTERNETOWY, SERWIS, PITTAUCTION.PL – serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę i dostępny pod adresem internetowym https://www.pittauction.pl.

b. REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego

c. USŁUGOBIORCA – każdy podmiot lub osoba korzystająca lub zamierzająca korzystać z Serwisu Internetowego, to jest (1) osoba fizyczna będąca przedsiębiorcą, dla której korzystanie z Serwisu Internetowego, w tym zawieranie Umów Pośrednictwa, związane jest bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą i posiada ono dla tej osoby charakter zawodowy (to jest niebędąca konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niebędąca także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej); (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.

d. USŁUGODAWCA – PITT AUCTION SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Świdnicy (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Słobódzkiego 19/3, 58-105 Świdnica); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001106763; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 100 000 zł; NIP: 8842826934; REGON: 528890864, adres poczty elektronicznej: biuro@pittauction.pl oraz numer telefonu: +48 453 279 338.

e. SPRZEDAJĄCY – Usługobiorca, to jest niezależny podmiot trzeci w stosunku do Usługodawcy Pittauction.pl, który jest zainteresowany sprzedażą swojego Pojazdu w ramach Aukcji prowadzonej za pośrednictwem Serwisu Internetowego.

f. KUPUJĄCY – Usługobiorca, to jest niezależny podmiot trzeci w stosunku do Usługodawcy Pittauction.pl, który jest zainteresowany zakupem Pojazdu w ramach Aukcji prowadzonej za pośrednictwem Serwisu Internetowego.

g. POJAZD – pojazd mechaniczny, maszyna budowlana lub rolnicze, dostępna w ramach Aukcji, która mogą być przedmiotem Umowy Pośrednictwa zawieranej przez Usługodawcę z jednej strony ze Sprzedającym, a z drugiej strony z Kupującym. Dokładny opis, zdjęcia oraz specyfikacja Pojazdu wskazane są każdorazowo na stronie danej Aukcji w Serwisie Internetowym.

h. AUKCJA – procedura sprzedaży Pojazdu w Serwisie internetowym, zgodnie z którą Usługodawca zaprasza Kupujących do składania Ofert Kupna danego Pojazdu na warunkach określonych w treści Aukcji i niniejszym Regulaminie. W wyniku przybicia dochodzi do zawarcia Umowy Pośrednictwa z Kupującym, który zaoferował najwyższą cenę Pojazdu w czasie trwania Aukcji („Licytacja”) lub też który pierwszy złożył Ofertę Kupna po cenie sztywnej wskazanej w treści Aukcji („Kup teraz”).

i. WADIUM – opłata wnoszona przez Kupującego na rzecz Usługodawcy w zamian za dopuszczenie Kupującego do udziału w Aukcji prowadzonej w Serwisie Internetowym. Wadium stanowi zabezpieczenie ewentualnych roszczeń Usługodawcy przysługujących mu względem Kupującego z tytułu udziału w Aukcji.

j. OFERTA KUPNA, OFERTA – oferta zakupu Pojazdu składana przez zainteresowanego Kupującego w odpowiedzi na wybraną Aukcję.

k. UMOWA POŚREDNICTWA – umowa o świadczenie Usługi Pośrednictwa zawierana (1) między Usługodawcą a Kupującym, który złożył zwycięską Ofertę w Aukcji, a także (2) między Usługodawcą a Sprzedającym, który dodaje Aukcję dotyczącą swojego Pojazdu w Serwisie Internetowym.

l. USŁUGA POŚREDNICTWA – usługa świadczona w wyniku zawarcia Umowy Pośrednictwa przez Usługodawcę (1) dla Kupującego – polegająca na umożliwieniu kupna Pojazdu od Sprzedającego; (2) dla Sprzedającego – polegająca na organizacji Aukcji i umożliwieniu sprzedaży Pojazdu na rachunek Sprzedającego.

m. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego zgodnie z Regulaminem.

n. KONTO USŁUGOBIORCY, KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór funkcjonalności i zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy, w tym informacje o jego działaniach w ramach Serwisu Internetowego oraz o Aukcjach, które dodał jako Sprzedający lub w których bierze udział jako Kupujący.

o. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o nowościach i promocjach w Serwisie Internetowym.

p. FORMULARZ DODAWANIA AUKCJI – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym umożliwiający Sprzedającemu zlecenie prowadzenia Aukcji dotyczącej jego Pojazdu, w szczególności poprzez określenie danych identyfikacyjnych Pojazdu i pozostałych warunków sprzedaży.

q. FORMULARZ SKŁADANIA OFERTY – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym umożliwiający Kupującemu złożenie Oferty w toku Aukcji, w szczególności poprzez złożenie propozycji ceny nabycia Pojazdu.

r. FORMULARZ KONTAKTOWY – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym umożliwiający Usługobiorcy nawiązanie kontaktu z Usługodawcą.

s. NIELEGALNE TREŚCI – informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.

t. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).

u. PRAWO AUTORSKIE – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24, poz. 83 ze zm.).

v. AKT O USŁUGACH CYFROWYCH – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (Dz.U. L 277 z 27.10.2022, s. 1–102).

2. ROLA PITTAUCTION.PL

Usługodawca prowadzi Serwis Internetowy oraz jest odpowiedzialny wyłącznie za świadczenie Usług Elektronicznych oraz Usług Pośrednictwa zgodnie z warunkami poniższego Regulaminu. W Serwisie Internetowym występują również samodzielne podmioty trzecie w stosunku do Usługodawcy – są to wszyscy Usługobiorcy, w tym Kupujący i Sprzedający, którzy mogą korzystać z zasobów oraz funkcjonalności Serwisu Internetowego i dokonywać za jego pośrednictwem transakcji sprzedaży i kupna Pojazdów. Udział Usługodawcy w procesie sprzedaży i kupna Pojazdu wynika każdorazowo z zakresu Usług Pośrednictwa świadczonych przez Usługodawcę na rzecz Kupujących i Sprzedających zgodnie z poniższym Regulaminem.

3. OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z PITTAUCTION.PL

1. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego w sposób zgodny z jego przeznaczeniem i niniejszym Regulaminem, zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Usługobiorców oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym Nielegalnych Treści. Usługobiorcy zabrania się wykorzystywania Serwisu do przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam). Usługobiorcy zakazuje się również podejmowania działań zakłócających prawidłowe funkcjonowanie Serwisu Internetowego.

2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop, tablet, smartfon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari lub Microsoft Edge; (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

3. Usługodawca przestrzega art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.), zgodnie z którym: nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.

4. Usługodawca informuje, że korzystanie z Serwisu Internetowego wiąże się ze standardowym ryzykiem występującym w sieci Internet. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z Usług Elektronicznych, jest możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju oprogramowanie tworzone głównie w celu wyrządzania szkód, w szczególności wirusy komputerowe typu „robaki” czy „konie trojańskie”. By uniknąć zagrożeń z tym związanych, ważne jest, by Usługobiorca zaopatrzył swój sprzęt, który wykorzystuje, podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje.

5. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Serwisu Internetowego jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Serwisu Internetowego jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (korzystanie z Usług Elektronicznych, zawarcie Umowy Pośrednictwa oraz obowiązki ustawowe Usługodawcy).

4. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SERWISIE INTERNETOWYM

1. Korzystać z Usług Elektronicznych na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Usługobiorca.

Usługobiorca może korzystać w Serwisie Internetowym z następujących Usług Elektronicznych:
a. Konto.
b. Newsletter.
c. Formularz Dodawania Aukcji.
d. Formularz Składania Oferty.
e. Formularz Kontaktowy.

3. Szczegółowy opis Usług Elektronicznych i zasad ich działania dostępny jest w Regulaminie oraz na stronach Serwisu Internetowego.

4. Korzystanie z Usług Elektronicznych przez Usługobiorców jest nieodpłatne, z zastrzeżeniem, że złożenie Oferty Kupna przez Kupującego za pomocą Formularza Składania Ofert może doprowadzić do przybicia Oferty i w konsekwencji zawarcia Umowy Pośrednictwa z Usługodawcą, co pociąga za sobą obowiązek dokonania zapłaty za Pojazd będący przedmiotem danej Aukcji. W każdym przypadku Usługobiorca informowany jest o łącznych opłatach za świadczone usługi Serwisu najpóźniej w chwili wyrażenia woli skorzystania z tych usług, a w przypadku braku możliwości określenia na tym etapie wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia.

5. ZASADY KORZYSTANIA Z KONTA USŁUGOBIORCY

1. Konto jest podstawową Usługą Elektroniczną – umożliwia zarejestrowanym Usługobiorcom korzystanie z pozostałych usług Pittauction.pl, dla których zastrzeżono wymóg posiadania Konta, w tym dodawanie i udział w Aukcjach.

2. Utworzenie Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu interaktywnego formularza rejestracji dostępnego na stronie Serwisu Internetowego, (2) kliknięciu pola „Zarejestruj” oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej – z tą chwilą Konto zostaje utworzone, lecz nie jest jeszcze aktywne. W formularzu rejestracji Konta niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych dotyczących Usługobiorcy: adres poczty elektronicznej oraz hasło. Korzystanie z Konta jest możliwe również poprzez zalogowania Konto z użyciem danych logowania Usługobiorcy do serwisu Google: „Zaloguj za pomocą Google” lub Facebook: „Zaloguj się przez Facebook”.

3. Usługobiorca powinien zapewnić, aby wybrane hasło logowania do Konta było odpowiednio złożone oraz unikalne, to jest w szczególności nie powinno stanowić powtórzenia hasła stosowanego przez niego w innych miejscach w Internecie.

4. Usługobiorca obowiązany jest do utrzymania danych dostępowych do Konta w tajemnicy przed osobami trzecimi. Usługobiorca nie jest uprawniony do udzielania dostępu do Konta innym osobom, w tym również poprzez najem lub użyczenie Konta.

5. Usługa Elektroniczna Konto Usługobiorcy świadczona jest nieodpłatnie i przez czas nieokreślony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@pittauction.pl lub też korzystając z odpowiedniej opcji dostępnej w ustawieniach swojego Konta. Usługodawca zastrzega sobie także prawo wypowiedzenia Usługobiorcy umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej Konto ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie takiemu Usługobiorcy stosownego oświadczenia.

6. Usunięcie Konta następuje nie wcześniej niż po zakończeniu wszystkich Aukcji, w których dany Usługobiorca bierze udział w roli Sprzedającego lub Kupującego (okres wypowiedzenia). Dodatkowo, w czasie trwania okresu wypowiedzenia Usługobiorca nie może dodawać lub brać udziału w nowych Aukcjach. Usunięcie Konta w jakimkolwiek trybie nie narusza już zawartych, realizowanych lub wykonanych Umów Pośrednictwa.

7. Po usunięciu Konta w jakimkolwiek trybie nie jest możliwe dalsze logowanie i korzystanie z funkcjonalności i zasobów Konta, przy czym Usługobiorca może ponownie założyć Konto w taki sam sposób, jak za pierwszym razem.

8. Usunięcie Konta w jakimkolwiek trybie prowadzi do usunięcia wszelkich danych przypisanych do Konta, z zastrzeżeniem, że pozostaje to bez uszczerbku dla możliwości dalszego przechowywania danych osobowych Usługobiorcy przez Usługodawcę przez okres niezbędny dla realizacji pozostałych celów przetwarzania (innych niż prowadzenie Konta) zgodnych z polityką prywatności Pittauction.pl

6. DODAWANIE AUKCJI – ZAWARCIE UMOWY POŚREDNICTWA ZE SPRZEDAJĄCYM

1. Jedną z funkcjonalności Serwisu Internetowego jest możliwość dodania przez Usługobiorcę własnej Aukcji dotyczącej Pojazdu, którego sprzedażą jest zainteresowany.

2. Sprzedający, dodając Aukcję, obowiązany jest zapewnić, że:
a. Pojazd stanowi jego własność i jako taki może być przedmiotem zbycia na rzecz Kupującego albo też jest uprawniony do jego zbycia z upoważnienia prawnego właściciela;
b. Pojazd nie jest przedmiotem żadnych obciążeń, zobowiązań i roszczeń (w tym przedmiotem zastawu, najmu, dzierżawy itp.) ze strony osób i podmiotów trzecich;
c. Pojazd nie stanowi przedmiotu postępowania egzekucyjnego, upadłościowego lub zabezpieczającego;
d. Pojazd wolny jest od wszelkich innych ograniczeń uniemożliwiających pełne rozporządzenie nimi na rzecz Kupującego;
e. Pojazd nie pochodzi z przestępstwa, wykroczenia ani innego czynu zabronionego, w szczególności kradzieży lub przywłaszczenia.

3. Sprzedającemu zabrania się korzystania z Formularza Dodawania Aukcji celem dodania Aukcji w przedmiocie rzeczy innych niż Pojazdy zgodnie z niniejszym Regulaminem, tematyką i przeznaczeniem Serwisu Internetowego oraz pozostałymi informacjami na temat akceptowanych Pojazdów prezentowanymi aktualnie na stronach Pittauction.pl w trakcie dodawania Aukcji. Bez uszczerbku dla innych uprawnień ustawowych lub przewidzianych w niniejszym Regulaminie, Usługodawca zastrzega sobie prawo obciążenia Sprzedającego wszelkimi kosztami poniesionymi na skutek naruszenia przez niego punktów 6.2 i 6.3 wyżej.

4. Dodanie Aukcji za pomocą Usługi Elektronicznej Formularz Dodawania Aukcji równoznaczne jest z wyrażeniem przez Sprzedającego woli sprzedaży Pojazdu na warunkach wskazanych w treści Aukcji i niniejszym Regulaminie, a także woli skorzystania w tym zakresie z Usługi Pośrednictwa świadczonej przez Usługodawcę (pośrednictwo sprzedaży).

a. Korzystanie z Formularza Dodawania Aukcji wymaga od Usługobiorcy posiadania aktywnego Konta w Serwisie. Dodawanie Aukcji rozpoczyna się z momentem kliknięcia pola akcji widocznego na stronie Serwisu Internetowego. Dodanie Aukcji za pomocą Formularza Dodawania Aukcji następuje po wykonaniu przez Usługobiorcę łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) wypełnieniu Formularza Dodawania Aukcji danymi wskazanymi jako obowiązkowe oraz (2) kliknięciu na stronie Serwisu Internetowego po wypełnieniu Formularza Dodawania Aukcji pola akcji  – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Serwisu Internetowego).

b. Z chwilą dodania Aukcji przez Sprzedającego Usługodawca niezwłocznie potwierdza jej otrzymanie. Potwierdzenie otrzymania Aukcji zostaje potwierdzone automatyczną wiadomością e-mail przesłaną na adres poczty elektronicznej Sprzedającego. W tym momencie Aukcja nie jest jeszcze widoczna na stronie Serwisu – zostanie ona opublikowana dopiero z chwilą zatwierdzenia Aukcji i zawarcia Umowy Pośrednictwa z Usługodawcą.

c. W dalszej kolejności po otrzymaniu Aukcji od Sprzedającego Usługodawca niezwłocznie przystępuje do jej weryfikacji. W razie potrzeby wprowadzenia zmian lub gdyby konieczne były dodatkowe ustalenia w zakresie warunków Aukcji, Usługodawca poinformuje o tym Sprzedającego.

d. Zawarcie Umowy Pośrednictwa między Usługodawcą i Sprzedającym następuje w chwili (1) wystawienia Aukcji przez Usługodawcę po jej weryfikacji (w razie braku konieczności wprowadzenia zmian) albo (2) dojścia przez Usługodawcę i Sprzedającego do porozumienia co do wszystkich warunków Aukcji, które były przedmiotem dodatkowych ustaleń w ramach jej weryfikacji (w razie konieczności wprowadzenia zmian).

e. Celem zawarcia Umowy Pośrednictwa ze Sprzedającym Usługodawca może także wymagać odesłania przez Sprzedającego fotokopii (skanu) podpisanego egzemplarza umowy udostępnionej mu przez Usługodawcę. W takim wypadku, niezależnie od postanowień poprzedzających, Umowa Pośrednictwa zostaje zawarta dopiero z chwilą otrzymania od Sprzedającego podpisanego egzemplarza umowy, o którym mowa w zdaniu poprzednim.

5. Usługodawca w zakresie Usługi Pośrednictwa obowiązuje się do utrzymywania Aukcji na stronach Pittauction.pl zgodnie z warunkami Aukcji wynikającymi z ustaleń w ramach Formularza Dodawania Aukcji lub późniejszych uzgodnień między Sprzedającym a Usługodawcą poprzedzających zawarcie Umowy Pośrednictwa.

6. Usługa Pośrednictwa jest świadczona dla Sprzedającego nieodpłatnie – prowizja z tytułu Usługi Pośrednictwa pobierana jest przez Usługodawcę bezpośrednio od Kupującego z chwilą zawarcia z nim umowy.

7. W przypadku zawarcia przez strony odrębnej umowy regulującej warunki świadczenia Usługi Pośrednictwa, warunki tej umowy mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszego Regulaminu. Oznacza to, że postanowienia niniejszego Regulaminu odnoszące się do Usługi Pośrednictwa znajdują zastosowanie w razie braku zawarcia odrębnej umowy lub też w zakresie nieuregulowanym odmiennie w tej umowie.

8. Sprzedający ponosi pełną odpowiedzialność przed Usługodawcą za niezgodności Aukcji dodanej w Serwisie na zlecenie Sprzedającego z faktycznym stanem Pojazdu oraz wszelkie możliwe konsekwencje będące ich następstwem. W razie skierowania jakichkolwiek roszczeń

9. Informacje i dane na temat Pojazdu przekazywane przez Sprzedającego w Formularzu Dodawania Aukcji lub w trakcie późniejszych uzgodnień między Sprzedającym a Usługodawcą poprzedzających zawarcie Umowy Pośrednictwa w zakresie sprzedaży jego Pojazdu muszą być zawsze rzetelne, kompletne, niewprowadzające w błąd oraz zgodne ze stanem faktycznym. Sprzedający ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie rozbieżności w tym zakresie, w tym za niezgodność Aukcji dodanej w Serwisie na zlecenie Sprzedającego z faktycznym stanem Pojazdu wraz z jej następstwami. W przypadku jakichkolwiek skarg, zastrzeżeń lub roszczeń kierowanych przez Kupującego pod adresem Usługodawcy, w szczególności z tytułu rękojmi lub braku zgodności z umową, Sprzedający obowiązuje się zwolnić Usługodawcę z wszelkiej odpowiedzialności, w tym poprzez podjęcie na własny koszt i ryzyko działań zmierzających do rozpatrzenia i wykonania ewentualnych reklamacji Kupującego oraz zaspokojenia ww. roszczeń podnoszonych przez Kupującego.

7. UDZIAŁ W AUKCJI – ZAWARCIE UMOWY POŚREDNICTWA Z KUPUJĄCYM

1. Wystawione w Serwisie Internetowym Aukcje widoczne są dla wszystkich osób odwiedzających Serwis Internetowy. Uczestniczyć w Aukcji może jedynie Usługobiorca posiadający aktywne Konto w Serwisie Internetowym na warunkach wskazanych w Regulaminie oraz w opisie samej Aukcji.

2. Aukcje w Serwisie Internetowym są prowadzone na zlecenie Sprzedającego. Celem Aukcji jest wyłonienie zwycięskiej Oferty Kupna (udzielenie przybicia), w wyniku czego dochodzi do zawarcia Umowy Pośrednictwa z danym Kupującym – na jej podstawie Usługodawca świadczy Usługę Pośrednictwa, aby umożliwić sfinalizowanie zakupu Pojazdu od Sprzedającego.

3. Kupujący informowany jest w treści danej Aukcji, w tym w opisie Pojazdu, o głównych cechach i parametrach Pojazdu, w tym również jego stanie technicznym i znanych wadach fizycznych, zgodnie z informacjami przekazanymi w tym zakresie przez Sprzedającego. Kupujący obowiązany jest każdorazowo zapoznać się z tymi informacjami przed podjęciem decyzji o złożeniu Oferty Kupna – stanowią one integralną część warunków transakcji.

4. Cena podawana na stronie Aukcji jest podana w złotych polskich i jest ceną netto. Cena ta nie obejmuje kwoty prowizji należnej Usługodawcy za świadczone Usługi Pośrednictwa. Do podanych na stronie Serwisu cen doliczyć należy również kwotę podatku VAT w wysokości obliczonej każdorazowo zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi.

5. Kupujący może wycofać Ofertę złożoną w toku Aukcji do casu zakończenia Aukcji. Po zakończeniu Aukcji Kupujący jest związany Ofertą złożoną w toku Aukcji i nie ma możliwości jej wycofania lub zmiany.

6. Aukcje umożliwiają składanie Ofert Kupna w formie propozycji ceny nabycia Pojazdu przez Kupującego. Kupujący może złożyć więcej niż jedną Ofertę Kupna, z tym że każda kolejna Oferta Kupna musi być wyższa od poprzedniej. Z chwilą zakończenia czasu trwania Aukcji wyłaniana jest jedna zwycięska Oferta Kupna, którą jest Oferta z najwyższą propozycją cenową. W przypadku Aukcji, w której określono minimalną cenę, zwycięska Oferta może być wybrana tylko wtedy, gdy najwyższa propozycja cenowa jest równa lub wyższa od podanej ceny minimalnej.

7. Złożenie Oferty Kupna zgodnie z procedurą opisaną w punkcie wyżej równoznaczne jest z wyrażeniem przez Kupującego woli nabycia Pojazdu na warunkach wskazanych w treści Oferty, Aukcji i niniejszym Regulaminie, a także woli skorzystania w tym zakresie z Usługi Pośrednictwa świadczonej przez Usługodawcę (pośrednictwo kupna).

a. Korzystanie z Formularza Składania Oferty wymaga od Usługobiorcy posiadania aktywnego Konta w Serwisie jak również uiszczenia Wadium. Składanie Oferty rozpoczyna się z momentem przejścia przez Kupującego do wybranej Aukcji widocznej na stronie Serwisu Internetowego. Złożenie Oferty za pomocą Formularza Składania Oferty następuje po wykonaniu przez Kupującego łącznie dwóch trzech kroków – (1) wpłaty Wadium (po kliknięciu przycisku „Zapłać teraz”, wypełnieniu formularza płatności Wadium, kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę” i opłaceniu Wadium za pośrednictwem serwisu PayU.pl) wypełnieniu Formularza Składania Oferty kwotą swojej Oferty i (2) kliknięciu na stronie Serwisu Internetowego po wypełnieniu Formularza Składania Oferty pola „Oferta zł”.

b. Z chwilą złożenia Oferty Kupna przez Kupującego Usługodawca niezwłocznie potwierdza jej otrzymanie. Potwierdzenie otrzymania Oferty Kupna zostaje potwierdzone automatyczną wiadomością e-mail przesłaną na adres poczty elektronicznej Kupującego.

c. Z chwilą zakończenia Aukcji, w razie złożenia Oferty Kupna odpowiadającej jej warunkom, Usługodawca dokonuje niezwłocznie przybicia Oferty. Przybicie Oferty zostaje potwierdzone przesłaniem drogą elektroniczną wiadomości na adres poczty elektronicznej Kupującego podany w Serwisie Internetowym, która zawiera co najmniej oświadczenia Usługodawcy o przybiciu Oferty wraz z podsumowaniem przedmiotu i warunków Oferty. Oznacza to, że dopiero z chwilą otrzymania wiadomości e-mail, o której mowa w zdaniu poprzednim, dochodzi do zawarcia Umowy Pośrednictwa między Kupującym a Usługodawcą.

d. Obowiązek zapłaty przez Kupującego ceny Pojazdu, kosztów dostarczenia, prowizji Usługodawcy oraz innych opłat powstaje z chwilą udzielenia przybicia i zawarcia Umowy Pośrednictwa z Usługodawcą. Kupujący obowiązany jest do dokonania płatności (wyłączając wysokość Wadium, które jest zaliczane na poczet ceny Pojazdu) przelewem na rachunek bankowy Usługodawcy (numer rachunku: 58 1140 2004 0000 3002 8498 7744) w terminie 3 dni kalendarzowych na podstawie przesłanej drogą elektroniczną faktury proforma. W przypadku gdy z przyczyn niezawinionych przez Kupującego, w szczególności leżących po stronie Sprzedającego, sprzedaż Pojazdu nie będzie mogła dojść do skutku, kwoty wpłacone przez Kupującego zostaną mu niezwłocznie zwrócone.

8. WYKONANIE UMOWY POŚREDNICTWA, REALIZACJA TRANSAKCJI MIĘDZY KUPUJĄCYM I SPRZEDAJĄCYM

1. W razie udzielenia przybicia dla Oferty Kupna odpowiadającej warunkom Aukcji, Usługodawca informuje niezwłocznie Sprzedającego o otrzymaniu Oferty Kupna jego Pojazdu i zakończeniu Aukcji. Dalszy tok postępowania związany ze sprzedażą Pojazdu należy do stron tej transakcji – to jest Kupującego i Sprzedającego. Kupujący i Sprzedający otrzymują wzajemnie dane umożliwiające im porozumienie się w zakresie odbioru Pojazdu i finalizacji wszystkich formalności prawnych. Prawa i obowiązki stron wynikają z przepisów obowiązującego prawa dotyczących umowy sprzedaży – w szczególności Sprzedający obowiązany jest do wydania Pojazdu w miejscu i terminie wynikającym z Aukcji, Oferty lub późniejszych ustaleń z Kupującym, a Kupujący obowiązany jest do jego odbioru. O ile strony nie uzgodniły inaczej, koszty odbioru lub dostarczenia Pojazdu ponosi we własnym zakresie Kupujący.

2. Usługodawca Pittauction.pl zastrzega sobie prawo dalszego udziału na tym etapie w komunikacji między Kupującym i Sprzedającym celem zapewnienia prawidłowego przebiegu transakcji, z zastrzeżeniem, że ewentualne wsparcie Usługodawcy nie jest równoznaczne z przejęciem jakichkolwiek praw i obowiązków stron wynikających z umowy sprzedaży Pojazdu, lecz obejmuje jedynie czynności faktyczne. W takim wypadku strony obowiązane są do współdziałania z Usługodawcą w celu zapewnienia możliwości należytej realizacji usługi i koordynacji formalności, w szczególności zaś obowiązane są do dostarczenia wymaganych upoważnień i dokumentów, w zakresie, w jakim jest to konieczne dla prawidłowego sfinalizowania transakcji sprzedaży Pojazdu.

3. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Usługobiorcom przez Usługodawcę treści zawieranej Umowy Pośrednictwa następuje poprzez (1) udostępnienie im niniejszego Regulaminu na stronie Serwisu Internetowego, (2) przesyłanie Usługobiorcom każdorazowo wiadomości e-mail potwierdzających dodanie Aukcji, złożenie Oferty Kupna i udzielenie jej przybicia oraz (3) utrwalenie jakichkolwiek uzgodnień, w razie ich prowadzenia, w drodze korespondencji elektronicznej z Usługodawcą. Treść umowy może być także utrwalona i zabezpieczona w innej ustalonej przez strony formie (np. na piśmie).

9. ZASADY KORZYSTANIA Z POZOSTAŁYCH USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1. Korzystanie ze Śledzenia Aukcji następuje po podaniu we właściwej polu widocznym przy każdej aukcji adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne informacje o aukcji i kliknięciu pola akcji.

2. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie do czasu zakończenia danej Aukcji. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@pittauction.pl. 

3. Korzystanie z Formularza Kontaktowego możliwe jest po przejściu do zakładki „Kontakt” lub „Wsparcie klienta” widocznej na stronie Serwisu Internetowego i wymaga dokonania dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnienia Formularza Kontaktowego danymi wskazanymi jako obowiązkowe i (2) kliknięcia na stronie Serwisu Internetowego po wypełnieniu Formularza Kontaktowego pola „Wyślij”.

4. Usługa Elektroniczna Formularz Kontaktowy świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą wysłania wiadomości za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania wysyłania wiadomości za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.

10. KONTAKT Z PITTAUCTION.PL

Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest Formularz Kontaktowy oraz poczta elektroniczna (adres e-mail: biuro@pittauction.pl), za pośrednictwem których można wymieniać z Usługodawcą informacje dotyczące korzystania z Serwisu Internetowego. Usługobiorcy mogą kontaktować się z Usługodawcą także na inne dopuszczalne prawem sposoby, korzystając z danych kontaktowych wskazanych na wstępie Regulaminu.

11. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI DOTYCZĄCYCH PITTAUCTION.PL

1. Niniejszy punkt 11. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Usługodawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Usług Elektronicznych, Umów Pośrednictwa oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Usługodawcy lub Serwisu Internetowego.

2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania uregulowane są powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz w ustawie o prawach konsumenta.
Reklamacje kierowane do Usługodawcy można składać drogą poczty elektronicznej (mailowo) na adres: biuro@pittauction.pl.

3. Reklamacje kierowane do Usługodawcy można składać drogą poczty elektronicznej (mailowo) na adres: biuro@pittauction.pl.

4. Usługodawca zaleca podanie w zgłoszeniu reklamacyjnym jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, a także oczekiwań oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.

5. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Usługodawcy.

6. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji. Usługodawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.

7. Szczegółowe postanowienia dotyczące Usługi Elektronicznej i Usługi Pośrednictwa stanowiącej usługę cyfrową w rozumieniu Ustawy o Prawach Konsumenta określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności usługi z ofertą.

8. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Usługodawca może wstrzymać rozpatrzenie reklamacji do czasu otrzymania od składającego reklamację dodatkowych informacji lub dowodów, o których nadesłanie został poproszony przez Usługodawcę.

12. REKLAMACJE DOTYCZĄCE POJAZDÓW

1. Sprzedający odpowiada bezpośrednio przed Kupującym za wydanie Pojazdu zgodnego z Aukcją (umową sprzedaży).

2. O ile strony nie uzgodniły inaczej, przyjmuje się, że odpowiedzialność Sprzedającego za wady fizyczne lub prawne (rękojmia) zostaje niniejszym wyłączona. W szczególności zaś wyłączona jest jakakolwiek odpowiedzialność prawna Sprzedającego z tytułu wad Pojazdu, o których istnieniu Kupujący został poinformowany w treści Aukcji, w tym w opisie Pojazdu.

3. Wszelkie reklamacje i inne zastrzeżenia dotyczące Pojazdu można składać bezpośrednio do Sprzedającego zgodnie z danymi kontaktowymi Sprzedającego otrzymanymi za pośrednictwem Pittauction.pl na etapie finalizacji transakcji sprzedaży Pojazdu.

4. Dalszy tok postępowania reklamacyjnego ustalany jest indywidualnie między Kupującym i Sprzedającym. Usługodawca Pittauction.pl nie ma obowiązku ingerować w sposób rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedającego. W razie jakiegokolwiek udziału Usługodawcy w komunikacji stron dotyczącej reklamacji Pojazdu, uznaje się, że zaangażowanie Usługodawcy ma wyłącznie charakter pomocniczy i dodatkowy i nie jest równoznaczne z przejęciem jakichkolwiek obowiązków Sprzedającego w zakresie wykonania umowy sprzedaży i reklamacji Kupującego. Dla uniknięcia wątpliwości, przyjmuje się, że wszelka odpowiedzialność w tym zakresie spoczywa bezpośrednio na Sprzedającym Pojazd.

13. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 13.6 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie konsumenta o odstąpieniu od umowy zawartej ze Sprzedającym należy składać bezpośrednio u danego Sprzedającego.

2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.

3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się: dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towar w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów; dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

4. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły dostępny sposób dostawy). Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

5. W przypadku usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

6. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: (1) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami; (7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów; (9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta (14) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.

7. Zawarte w niniejszym punkcie 13. Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

14. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

1. Niniejszy punkt 14. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Usługobiorcę niebędącego konsumentem ani osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarcze

2. Usługodawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Usługobiorcę. W zakresie weryfikacji Usługodawca uprawniony jest m. in. do zażądania od Usługobiorcy przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim Usługodawca uprawniony jest zawieszenia Konta Usługobiorcy na czas trwania weryfikacji.

3. Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej zawartej
z Usługobiorcą w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia.

4. Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorcy odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań powstałych na skutek wszelkich błędów i awarii technicznych oraz przerw technicznych.

5. Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorcy odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikające z działania zdarzeń o charakterze siły wyższej (np. włamania hackerskie, katastrofy naturalne, epidemie, rozruchy, wojny) lub wszelkich innych przyczyn pozostających poza kontrolą Usługodawcy.

6. Odpowiedzialność Usługodawcy w stosunku do Usługobiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości uiszczonych Usługodawcy przez takiego Usługobiorcę opłat za korzystanie z Usług Elektronicznych, a w przypadku ich braku – do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę w stosunku do Usługodawcy. Usługodawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.

7. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy).

15. PRAWA AUTORSKIE DO PITTAUCTION.PL

1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną ustawy Prawo Autorskie oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy ich wyrażenia.

2. Serwis Internetowy należy traktować podobnie jak każdy inny utwór podlegający ochronie prawnoautorskiej. Usługobiorca nie ma prawa kopiować Serwisu Internetowego za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa. Usługobiorca zobowiązuje się także nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć, odkodowywać, dekompilować, dezasemblować lub w jakikolwiek inny sposób starać się ustalić kod źródłowy Serwisu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa.

3. Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

16. PRZERWY I AWARIE TECHNICZNE

1. Usługodawca dokłada należytych starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu Internetowego. Z uwagi na złożoność oraz stopień skomplikowania Serwisu i jego Usług Elektronicznych, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne pozostające poza kontrolą Usługodawcy (np. ataki DDOS –  distributed denial of service) możliwe jest jednak wystąpienie błędów oraz awarii technicznych uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek sposób funkcjonowanie Serwisu. Usługodawca podejmie w takim wypadku wszelkie możliwe i uzasadnione działania mające na celu zapewnienie ograniczenia negatywnych skutków takich zdarzeń w jak największym stopniu.

2. Usługodawca informuje niezwłocznie Usługobiorców o wszelkich błędach oraz awariach technicznych, o których w mowa powyżej oraz przewidywanym terminie ich usunięcia.

3. Poza przerwami spowodowanymi błędami i awariami technicznymi mogą wystąpić także inne przerwy techniczne, w czasie których Usługodawca podejmuje działania mające na celu rozwój Serwisu Internetowego oraz jego zabezpieczenie przed błędami i awariami technicznymi.

4. Usługodawca planuje przerwy techniczne w taki sposób, aby były one jak najmniej uciążliwe dla Usługobiorców, w szczególności aby planowane były na pory o zmniejszonym natężeniu ruchu w Serwisie (np. godziny nocne) i jedynie na czas niezbędny do dokonania koniecznych działań przez Usługodawcę. Usługodawca informuje Usługobiorców o planowanych przerwach technicznych z odpowiednim wyprzedzeniem, podając także przewidywaną długość trwania planowanej przerwy

5. Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorców odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikających z wszelkich błędów i awarii technicznych oraz przerw technicznych, o których mowa w niniejszym pkt. 16 Regulaminu.

17. OPINIE

1. Usługodawca umożliwia wystawianie i dostęp do opinii Usługobiorców o Serwisie Internetowym na zasadach wskazanych  w niniejszym punkcie Regulaminu.

2. Wystawienie opinii przez Usługobiorcę możliwe jest (1) na profilach Usługodawcy prowadzonych w mediach społecznościowych, (2) w indywidualnej korespondencji prowadzonej z Usługodawcą albo (3) za pomocą dedykowanego formularza opinii, który może być udostępniany na stronie Serwisu (w tym za pośrednictwem zewnętrznego widgetu).

3. Dodawanie opinii przez Usługobiorców nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Usługodawcy lub osób trzecich. Usługobiorca dodając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.

4. Opinie mogą być udostępniane bezpośrednio na stronie Serwisu Internetowego lub w zewnętrznym serwisie zbierającym opinie, z którym współpracuje Usługodawca i do którego odsyła na stronie Serwisu Internetowego (w tym także za pomocą zewnętrznego widgetu umieszczonego na stronie Serwisu Internetowego).

5. Usługodawca zapewnia, aby publikowane na stronach Serwisu opinie o Produktach pochodziły od jego Klientów, którzy zakupili dany Produkt. W tym celu Usługodawca udostępnia na stronie Serwisu tylko opinie pochodzące od osób, w przypadku których Usługodawca dokonał sprawdzenia, czy osoba opiniująca jest Usługobiorcą Serwisu.

6. W razie wątpliwości Usługodawcy lub zastrzeżeń kierowanych do Usługodawcy przez innych Klientów lub osoby trzecie, czy dana opinia pochodzi od faktycznego Usługobiorcy, Usługodawca zastrzega sobie prawo skontaktowania się z autorem opinii celem wyjaśnienia i potwierdzenia, że faktycznie jest Klientem Serwisu Internetowego lub dokonał zakupu opiniowanego Produktu.

7. Wszelkie uwagi, odwołania od weryfikacji opinii, czy też zastrzeżenia czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient kupił dany Produkt mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 11. Regulaminu.

18. NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM

1. Niniejszy punkt Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o Usługach Cyfrowych w zakresie dotyczącym Serwisu Internetowego i Usługodawcy. Usługobiorca co do zasady nie jest zobowiązany do dostarczania treści podczas korzystania ze Serwisu Internetowego, chyba że Regulamin wymaga podania określonych danych (np. dane niezbędne do rejestracji Konta, dodania Aukcji lub złożenia Oferty Kupna). Usługobiorca może mieć możliwość dostarczania i przechowywania danych za pośrednictwem Serwisu, korzystając z narzędzi udostępnionych w tym celu przez Usługodawcę. W każdym wypadku dostarczania treści przez Usługobiorcę jest on zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie.

2. PUNKT KONTAKTOWY – Usługodawca wyznacza adres poczty elektronicznej biuro@pittauction.pl  jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz jednocześnie umożliwia Usługobiorcom bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język polski oraz język angielski do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.

3. Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych:

a. Na adres poczty elektronicznej biuro@pittauction.pl dowolna osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.

b. Zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne i odpowiednio uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia dokonywanie na podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających wszystkie poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.

c. Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.

d. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.

e. Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu, o którym mowa poprzednim punkcie.

4. Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z korzystaniem z Serwisu Internetowego, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez Usługobiorcę:

a. Usługobiorcę obowiązują następujące zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Serwisu Internetowego: 
– i. obowiązek korzystania ze Serwisu Internetowego, w tym do zamieszczania treści (np. w ramach Konta, Aukcji lub Ofert), zgodnie z jego przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;
– ii. obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym oraz w sposób niewprowadzający w błąd;
– iii. zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz dostarczania Nielegalnych Treści;
– iv. zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) za pośrednictwem Serwisu Internetowego;
– v. zakaz dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;
– vi. obowiązek posiadania – w przypadku, gdy jest to konieczne – wszelkich wymaganych praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach Serwisu Internetowego, w szczególności praw autorskich lub wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza prawa publikowania i rozpowszechniania w Serwisie Internetowym oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek lub dane osobowe osób trzecich.
– vii. obowiązek korzystania ze Serwisu Internetowego w sposób nie stwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Usługodawcy, Serwisu Internetowego lub osób trzecich.

b. Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści dostarczanych przez Usługobiorców na stronę Serwisu Internetowego. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością oraz z własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu wykrycia, identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków, aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej, w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi zawarte w Regulaminie.

c. Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach ułatwiających Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści Usługodawca podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z Usługobiorcą celem wyjaśnienia zastrzeżeń i zmiany treści). Usługodawca w sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje Usługobiorcę, który dostarczył treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach jej podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.

d. Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym odbiorców usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.

5. Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 11. Regulaminu. Korzystanie z tej procedury jest bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób elektroniczny na podany adres poczty elektronicznej. Skorzystanie z procedury zgłaszania i rozpatrywania skarg pozostaje bez uszczerbku dla prawa danej osoby lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed sądem oraz nie narusza jego innych praw.

6. Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich widoczności lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.

7. Usługobiorcy bądź inne osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych Treści, do których skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Usługodawcy.

19. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu zawierane są w języku polskim i zgodnie z prawem polskim.

2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; dodania lub zmiany świadczonych usług, w tym Usług Elektronicznych i Usług Pośrednictwa; zmiany sposobów i terminów płatności; zmiany danych identyfikacyjnych lub kontaktowych Usługodawcy; poprawy jakości obsługi lub bezpieczeństwa Usługobiorców; przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych, Usług Pośrednictwa i Usługobiorców przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.

a. Powiadomienie o proponowanych zmianach wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni przed dniem wejścia w życie tych zmian, z zastrzeżeniem, że zmiana może być wprowadzona bez zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia w przypadku, gdy Usługodawca: (1) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia; lub (2) musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych, Usług Pośrednictwa i Usługobiorców, przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. W dwóch ostatnich przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Usługodawca.

b. W przypadku umów o charakterze ciągłym (np. umowa o korzystanie z Usługi Elektronicznej Konto), Usługobiorca ma prawo rozwiązać umowę z Usługodawcą przed upływem okresu powiadomienia o proponowanych zmianach. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia otrzymania powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym, zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o zmianach, zgodnie z okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie umowy. Dodatkowo, w dowolnym momencie po otrzymaniu powiadomienia o zmianach, Usługobiorca może zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu.

3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeks Cywilny, Prawo Autorskie, ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

4. Niniejszy Regulamin nie wyłącza przepisów obowiązujących w państwie zwykłego miejsca pobytu konsumenta zawierającego umowę z Usługodawcą/Sprzedawcą, których nie można wyłączyć w drodze umowy. Usługodawca/Sprzedawca gwarantuje w takim wypadku konsumentowi ochronę przyznaną mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy.

Dziękujemy za uważną lekturę!

W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji – prosimy o kontakt korzystając z danych podanych na wstępie.

Zapraszamy do współpracy

Zespół Pittauction.pl

Doskonałe maszyny, konkurencyjne ceny

Odkryj potencjał aukcji już dziś!

Inwestuj mądrze, kupując

Maszyny na naszych aukcjach online.

Znajdź swoją idealną maszynę Inwestuj mądrze, licytując

Wybór, który napędza Twoją działalność!

Rozwijaj swój biznes z nami

Aukcje maszyn, które spełniają Twoje oczekiwania.